perjantai 6. syyskuuta 2013

Hommailua

Olin eilen veneellä hommissa öbaut kuus-seittemän tuntia, ja valehtelematta puolet ajasta meni ihmisten kanssa jutellessa.. Tuol telakalla pyörii liikaa mukavia ihmisiä.

Mulle selvis minkä takia veneessä on tuhottoman leveitä kittauslastoja: keulahytin kannelle on räiskitty kittiä. Only God knows why.. Joku hätäratkasu vuotavan kannen takia?
En ollu aiemmin kiinnittäny siihen mitään huomioo, ku kelasin et se on maalia ja pölyä vaan.




Temmone kaaos. Mun sormet syyhyis päästä sisätiloja hiomaan, mut kaikki aikanaan..
Otin verhot pois, konekopan päällä näkyy ne verhojen.. narusysteemit?


Sitten, päivän vatsalihastreenistä vastas pohja. Muutamia tunteja meni toisen puolen skrabaamisessa, toista en viittiny (lue: jaksanu) enää jäädä duunaamaan. Nyt oli viel mukava tehdä duunia, lämpötila oli erittäin optimaalinen ja fendari toimi hyvin tyynynä maassa makoillessa, eikä skrabakaan painanu paljoo kädessä.. Kauhulla odotan, ku pitää alkaa hioo epäkeskolla tot pohjaa.



Kölipuu on mäntyä, muu puu mahonkia. Ja mun rimakansi ei ookkaan mahonkia, vaan mäntyä. Darn. Totesin veneen penkit mahongiksi, mistä oon vähän ihmeissäni. Tai jotenki olin koko aika ajatellu, et tää on sellanen nätti ulkoo, halpa horo sisält. HEH HEH.


Akku loppu (taas) kännykästä kesken, ni en saanu pahemmin kuvia otettua.
Rudokin oli mukana jatkamassa koulutustaan laivakoirasta telakkakoiraksi, hyvin skulas. Joka ikistä 10 metrin päähän tulevaa ihmistä piti käydä nuuskimassa ja pussailemassa. Sillon, ku mä tein hommia, Rudo makas lungisti laiturilla ottamassa aurinkoa, mut sillon ku rupattelin jonku kanssa, se pyöri pitkin pihaa. Hyvä dogi.

Tänään kävin ihan vaan pyörähtämässä veneellä, ja tein ennätyslyhyen visiitin duunissakin - vaan puoltoist tuntia meni siellä.
Veneellä istuttiin ensin yhden, sitten kahden luokkakaverin kanssa.

Olin ajatellu löysäillä tän viikonlopun, käydä ehkä lauantaina tai sunnuntaina veneellä - paskanmarjat. Duunikaveri ilmotti tulevansa traktorin kanssa viikonlopun aikan nostamaan moottorin mun veneestä pois. Ok, ootappa hetki ku irrotan kaikki piuhat.. Sen jälkeen soitti broidi, että se tarttis jeesiä raksallansa. Ok, i'm coming ! Eli huomenna ysiks raksalle, sen jälkeen duuniin työkaluja hakemaan ja sitte veneelle irrottelemaan moottorin piuhoja, letkuja ja mitähän. Mistään en mitään tiedä, mutta kantapään kautta oppiminen rocks.

Ainiin, löydettiin myös toinen tankki ! Kipparin penkin ja magic boxin alta, kas ku en ollu heti tullu tarkistaneeks sitä. Lisäks muistin, että se septitankki (vai olikse vesitankki?) on entisen omistajan kellarikomerossa, sehän esitteli sitä vielä mulle. Eli kaikki kolme tankkia on ny paikallistettu !
Päävirtakytkimen johdot meni suoraan bensatankin päältä. Turvallisuus ennen kaikkea..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti